EAA_nome
ARCHITECTURE + DESIGN

Attolini Architects is an architectural and design firms that collaborates with professionals, companies, foundations, academies and universities in Europe and Asia that operate directly and indirectly in the field of architecture, fashion design, retail & merchandising and communications. Principally follows a methodology of cross-fertilization; an interpolation of disciplines and specific skills that contribute to social innovation, of the territory and its services which result in innovative projects in the area of retail (stores, public spaces), housing (residential architecture and wellness), Contract (hotel, spa, offices), fashion design and communication. + info

#competitions /
Stacks Image 48
Stacks Image 75

Porsche 356

La scelta della celebre sportiva austro-tedesca Porsche356 come elemento di ripetizione per l'ottenimento di un pattern nasce dall'osservazione stessa del classico logo Hermès che raffigura una carrozza, un cavallo e un uomo. Status sociale, eleganza e potenza, libertà ed ingegno. Come è noto la prestigiosa maison francese si affacciò al mercato come produttrice di bardature e finimenti da cavallo. Ma fu nei primi anni venti che ad opera del nipote del suo fondatore, Emile-Maurice Hermès e del talento della giovane designer di moda Lola Prussac, che l'attività della maison si concentrò nell'ambito della moda femminile, diventando attraverso le sue originali creazioni una vera e propria icona nella storia del costume moderno.

La caratteristica iconografia dello stile Hermès che importa dal suo entourage i riferimenti iconici per restituirli all'abito prêt-à-porter, ci ha suggerito la chiave di lettura che ci ha permesso di giungere alla soluzione decorativa proposta di seguito: una equazione iconico-sociale "a cavallo di due due secoli di storia del costume" laddove la carrozza, i finimenti e i cavalli cedono il passo alla carrozzeria alle finiture e alla potenza, non a caso espressa in "cavalli".

La soluzione decorativa che vi proponiamo vuole dunque celebrare l'automobile come simbolo di eleganza e di identità sociale del Novecento in una chiave di declinazione iconografica "del bello e del ben fatto" *. Gli stessi valori che la Maison in
rue du Faubourg-Saint-Honoré rappresenta nel mondo sin dal 1870, anno della sua fondazione.
Stacks Image 8231
Stacks Image 8229
Stacks Image 815
Stacks Image 848
Stacks Image 822
Stacks Image 867

network

Our professional activity is implemented because of sharing projects with european professionals, universities and foundations.

contacts

info@studioattolini.com | skype:.studioattolini

experience

From urban planning and residential to retail, interors or product design. We follow a cross-fertilization methodology.

Stacks Image 20137

.© studioattolini 2003 to present - all rights reserved

Stacks Image 24806

w o r k s

iwc_retail_workshop
ateliers_jean_nouvel
office
master barcelona architecture
tgn-20126-barcelona
smlxl_polimi
polimi-goenka_university-india
r1_r2_otranto
life-lab
barbie-boffi
mim-design-district
office_residential
via veneto rome
altai-milano
prj-ta096
for kids
Hermes

contacts
info@studioattolini.com
skype: studioattolini


© studioattolini 2003 to present - all rights reserved
Stacks Image 24852


download our business card


smartphones_tablets_pc

download

studioattolini businesscard

c o n t a c t s

mail: info@studioattolini.com
skype: studioattolini
T: +393486873022


© studioattolini 2003 to present - all rights reserved